Înainte de nașterea bebelușului, pentru a o sărbători pe viitoarea mămică, este o idee bună ca persoanele apropiate ei să organizeze un baby shower. Acesta poate fi organizat chiar de sărbătorită, dar este un eveniment mai special dacă se păstrează surpriza.
Ca să organizezi un baby shower reușit pentru o persoană dragă sau pentru tine însăți, trebuie să ții cont de câteva aspecte importante, care vor face din petrecerea restrânsă un moment de neuitat
Există nenumărate variante pentru toate etapele organizării, începând cu localul și sfârșind cu decorațiunile potrivite. Gândește-te care este atmosfera pe care vrei să o creezi și fă toate alegerile în concordanță cu un scop bine definit. În continuare, poți afla mai multe despre cum să realizezi un baby shower de neuitat.
- 1. Ce înseamnă baby shower și principalele aspecte legate de organizare
- 1.1. Localul potrivit pentru baby shower
- 1.2. Mâncarea pentru baby shower
- 2. Idei pentru baby shower - cum să realizezi o decorare reușită
- 3. Idei de cadouri pentru baby shower
1. Ce înseamnă baby shower și principalele aspecte legate de organizare
Baby shower este o petrecere de origine anglo-saxonă care are în centru celebrarea viitoarei mame și nașterea copilului. Aceasta presupune faptul că ea și prietenele apropiate se întâlnesc într-un cadru intim și relaxat pentru a discuta și mânca dulciuri delicioase.
Deși aceasta este versiunea tradițională, un baby shower se poate desfășura și cu participarea soțului, a familiei și a colegilor de muncă. Astfel, pot fi alături de sărbătorită toate persoanele importante pentru aceasta, care vor să-i transmită bucuria cu privire la nașterea apropiată a copilului.
Ca să te asiguri că totul iese așa cum dorești, trebuie să iei în considerare câteva aspecte importante:
- momentul petrecerii - se recomandă ca petrecerea să fie organizată în a 7-a sau a 8-a lună de sarcină, când viitoarea mămică are încă suficientă energie pentru a participa;
- planificarea în avans și anunțarea din timp a invitaților - dă de veste participanților la baby shower cu cel puțin o lună înainte;
- tipul de invitații - pentru că este o petrecere informală, nu este nevoie de invitații tipărite, ca la nuntă, dar poți să le realizezi dacă dorești să adaugi o notă mai personală;
- găsirea locului potrivit - în mod tradițional, petrecerea se desfășoară acasă, dar este dificil să păstrezi surpriza astfel; o opțiune bună este să găsești un local outdoor cu grădină, pentru a avea intimitate;
- poți apela la un organizator de petreceri, dacă nu ai suficient timp să te ocupi de fiecare detaliu sau dacă dorești sfatul unui expert, care îți va oferi cele mai bune soluții pentru a-ți pune ideile în practică.
Dacă organizezi acasă petrecerea, este important să te ocupi, în afară de aceste aspecte și de chestiunile legate de mobilier și echipamentul necesar. Dacă evenimentul are o mai mare amploare decât în mod tradițional și vin multe persoane, poate va fi nevoie să apelezi la servicii de logistică care se ocupă de aducerea obiectelor necesare, precum:
- mobilierul pentru exterior, necesar atunci când vrei să creezi un candy bar cu un anumit specific (rustic, de poveste);
- mese și scaune - pentru a crea atmosfera la care visezi, acestea sunt elemente importante; deși nu trebuie să fie atât de elegante ca în cazul unei nunți, de exemplu, acestea trebuie să susțină impresia de ansamblu;
- mobilierul vintage - o opțiune bună poate fi crearea unei ambianțe vintage plăcută, în culori pastelate, într-un cadru intim în parc sau în curte.
De asemenea, un alt aspect esențial este și realizarea fotografiilor sau filmărilor prin care va fi păstrată amintirea evenimentului. Poți alege să apelezi la serviciile unui fotograf sau cameraman, care vor reda în imagini în mod profesionist atmosfera.
Mai ales în cadrul evenimentelor baby shower de mai mare anvergură, se pot adăuga și elemente suplimentare, precum organizarea unui show de magie, care aduce în atenție farmecul copilăriei. În acest caz, dacă în locul ales pentru desfășurarea evenimentului nu există o scenă, luminile și celelalte lucruri necesare, va trebui să iei în considerare și modul în care vor fi instalate acestea.
Tot pentru o petrecere la care participă mulți invitați, se poate alege un DJ sau un band, iar dacă nu există în localul ales, va trebui să găsești și soluții de aducere a echipamentului muzical necesar pentru a avea parte de cea mai bună experiență sonoră.
1.1. Localul potrivit pentru baby shower
Pentru a găsi localul potrivit pentru petrecerea baby shower, trebuie să iei în considerare, în primul rând, specificul acesteia. Dacă se va desfășura între prietene, în mod tradițional, este potrivit un loc în natură, intim, departe de agitația orașului.
Pentru evenimentele de mai mare anvergură se poate alege un spațiu deschis de mari dimensiuni, unde pot fi primiți toți prietenii, colegii de muncă și rudele care vor să fie alături de cuplu într-un moment important, înainte de petrecerea de botez.
Iată tipurile de local pe care să le iei în considerare:
localul cu grădină - aici se poate desfășura în liniște o petrecere de tip garden party; cadrul natural de dimensiuni mari creează o atmosferă relaxantă, unde prietenele pot depăna povești și pot să creeze amintiri frumoase înaintea unui moment decisiv în viața sărbătoritei;
- restaurant lângă lac - acest tip de local este potrivit pentru o mulțime de tipuri de evenimente, inclusiv pentru un baby shower organizat într-un cadru plăcut, în care decorul vesel și colorat se încadrează foarte bine;
- complex istoric - pentru un baby shower rafinat, poți lua în considerare și alegerea unui restaurant într-o locație istorică, mai ales dacă cea căreia îi este dedicată petrecerea este pasionată de călătorii și de descoperirea poveștii locurilor pe care le vizitează;
- un local mic în centrul orașului - această variantă este potrivită dacă dorești să creezi o atmosferă plăcută și destinsă în mijlocul agitației orașului; este o opțiune practică, pentru că ne trebuie să-ți faci griji în legătură cu transportul și este mai ușor să păstrezi secretul petrecerii.
1.2. Mâncarea pentru baby shower
Mâncarea potrivită pentru baby shower constă în dulciuri aranjate într-un candy bar. Acesta este o piesă importantă de decorare, așa că trebuie să aibă pe lângă gustul bun și un aspect plăcut. Poți alege variante clasice de dulciuri (bomboane, brioșe, prăjituri), decorate în culorile care se potrivesc cu ideile tale de decorare.
Pentru a obține cel mai bun efect fără efort, poți apela la servicii de catering care aranjează un candy bar complet, potrivit pentru nevoile tale. Astfel, ai avantajul că economisești timp și obții rezultate excelente.
Un alt element important este și tortul pentru sărbătorită. Dacă petrecerea de desfășoară într-un cadru restrâns, poți alege o prăjitură festivă mică și elegantă, din ingrediente ușoare și naturale.
În afara acestor elemente, poți lua în considerare și amenajarea unui:
- bar de fructe - acesta este important mai ales dacă este vorba despre o petrecere între prietene, dintre care unele nu consumă zahăr și preferă o variantă de dulciuri mai sănătoasă;
- lemonade bar - pentru că nu este indicat ca femeile însărcinate să consume alcool, pentru băuturi poți alege un serviciu specializat care pune la dispoziție limonadă;
- cocktail bar - acesta poate fi de folos dacă este vorba despre o petrecere mai mare, la care vin și alți invitați în afară de prietenele cele mai apropiate;
- ice cream van - o variantă inedită, care poate crea o atmosferă plină de magie la un eveniment care are legătură și cu sărbătorirea copilăriei;
- stand cu vată de zahăr - încă un element pentru a crea o ambianță cât mai veselă, apropiată de spiritul copilăriei.
2. Idei pentru baby shower - cum să realizezi o decorare reușită
Decorarea este deosebit de importantă pentru un baby shower reușit. Aceasta dă tonul atmosferei și o înfățișare unică locului unde se desfășoară petrecerea. Trebuie ca ambianța să fie cât mai colorată și veselă și chiar să intre în spiritul copilăriei, pentru că este, mai ales, o sărbătorire a copilului. Iată ce decorațiuni nu trebuie să lipsească:
- baloanele - alege modele colorate și creative, care să transmită tuturor bucuria sosirii copilului;
- literele volumetrice - acestea au design creativ, care poate fi inclus într-o mulțime de stiluri de decorare și pot, de asemenea, fi folosite pentru a reda mesaje emoționante;
- flori naturale - florile creează o atmosferă plăcută indiferent de ocazie, așa că sunt potrivite și pentru aranjarea unui bufet interesant cu ocazia baby shower-ului;
- photo booth - pentru a face poze memorabile, este indispensabilă o astfel de decorațiune cu recuzită amuzantă, perfectă pentru o zi specială.
În afara acestor idei, poți apela și la decoruri tematice, realizate special pentru tipul de petrecere pe care îl organizezi. Poți alege să comanzi ornamente personalizate legate de lumea copilăriei și mai ales de magia primelor luni de viață ale copilului.
Pentru a face mai ușor alegerile legate de decor, este indicat să începi cu alegerea unei teme, de preferat una care să aibă legătură cu ceva ce îi place sărbătoritei, de exemplu, o culoare, un personaj, un stil de design sau, o variantă mai clasică, tema băiat sau fată.
Principalele decorațiuni trebuie reunite în jurul bufetului. Dulciurile sunt puse în valoare prin accesorii asortate, care oferă un aspect interesant și totodată apetisant.
O decorațiune indispensabilă este ceea ce se numește diaper cake, adică un tort format propriu-zis din scutece rulate, în care sunt ascunse diferite obiecte pentru îngrijirea bebelușului, indispensabile pentru viitoarea mamă (bodyuri, biberoane, bonete, babețici sau suzete).
Pregătirea decorațiilor pentru petrecere cere mult timp, pentru că este recomandat să faci și probe cu câteva zile înainte, pentru a te asigura că totul este în regulă.
Poți apela la un organizator de petreceri care să creeze un ansamblu decorativ armonios, pentru că alegerea ornamentelor este complicată și trebuie să ai mult timp la dispoziție pentru a pune la punct fiecare detaliu.
Când iei în considerare o astfel de variantă, alegerea unui organizator de petreceri trebuie făcută ținând cont de:
- stilul pe care se axează - urmărește fotografii de la evenimentele organizate de organizatorul vizat, pentru a descoperi stilul acestuia și dacă viziunea acestuia se potrivește cu așteptările tale;
- tipul de evenimente organizate - asigură-te din timp că echipa pe care intenționezi să o alegi organizează petreceri de tip baby shower.
Consultă din timp firma care consideri că îndeplinește criteriile tale și discută toate detaliile legate de preț, etapele organizării și mai ales alegerea decorațiunilor, un element cheie al oricărui baby shower. Prezintă cât mai clar ideile tale pentru petrecere și atmosfera pe care dorești să o creezi, pentru ca organizatorii să poată să găsească cele mai bune soluții pentru tine.
3. Idei de cadouri pentru baby shower
Cu ocazia unui baby shower chestiunea cadourilor nu este atât de importantă, pentru că nu este nevoie să cumperi obiecte prea scumpe sau prea complexe. Totuși, trebuie să iei în considerare câteva aspecte:
Pentru că este o petrecere intimă, este suficient să oferi un dar simbolic, care să aducă bucurie, precum o bijuterie fantezie sau o ședință foto cu tatăl copilului, în așteptarea nașterii.
Dacă prietena care urmează să nască are o listă cu lucruri pe care urmează să le cumpere pentru copil, invitații se pot organiza ca să cumpere cele necesare. În unele cazuri, fiecare persoană alege să ofere pe cont propriu un cadou, caz în care trebuie să te asiguri că există suficient spațiu pentru depozitarea acestora.
O altă variantă de cadou este și dăruirea unui album foto cu pozele de la eveniment, care înfățișează atât invitații, cât și decorul de poveste. Dacă alegi un fotograf pentru petrecere, verifică în prealabil dacă acesta realizează și albume, iar dacă nu, apelează la o servicii speciale de producție a acestora.
Poți să oferi și mici cadouri invitaților, mai ales dacă este vorba despre o petrecere mai mare, pentru a le mulțumi că au participat la eveniment. Acestea pot să fie, de exemplu, săculețe cu bomboane sau ciocolată, decorate cu bilețele scrise de mână.
Acestea sunt principalele lucruri pe care trebuie să le știi pentru a organiza un baby shower reușit. Acordă atenție localului, decorațiunilor și candy bar-ului, pentru a crea o atmosferă de neuitat pentru toți invitații.
Surse foto: Pixabay.com, Pexels.com, Unsplash.com, Pinterest.com.